Autor Wątek: Sejmowe prace nad ustawą o broni i amunicji  (Przeczytany 6691 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Prezes

  • Wiadomości: 1628
Sejmowe prace nad ustawą o broni i amunicji
« dnia: 20 Październik 2010, 23:09:26 »
W Sejmie pracują nad projektem zmian w ustawie o broni i amunicji
http://orka.sejm.gov.pl/opinie6.nsf/nazwa/spr_3388/$file/spr_3388.pdf
a jeden z politykĂłw - Grzesio Napieralski - chce zabłysnąć w mediach i rozpowiada, Ĺźe wniesie projekt ustawy zakazujący posiadania broni. Najlepiej, gdyby zakazał jej posiadania przestępcom  :P , bo posiadanie broni i amunicji przez myśliwych czy sportowcĂłw nie ma negatywnego wpływu na stan bezpieczeństwa i porządku publicznego.  :wink:

Gdyby ktoś chciał złożyć gratulacje Panu Grzesiowi za genialny pomysł i jego ewentualny wkład w "rozwój" strzelectwa i myślistwa, to podaję do niego adres e-mail:
grzegorz.napieralski@sejm.pl

Waldek

  • Wiadomości: 40
Sejmowe prace nad ustawą o broni i amunicji
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Październik 2010, 23:19:08 »
No to sobie Grzesio wykombinował... :) Na co on tak napiera? no ręce opadają...jakiś E-mail'ik do niego znacie? No chetnie go pozdrowię.. :wink:
Pozdrowienia z Iławy
Waldek

Rob de Guardio

  • Wiadomości: 250
    • http://www.aac.infowm.pl
Sejmowe prace nad ustawą o broni i amunicji
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Październik 2010, 10:19:41 »
Może to efekt nagłego odstawienia dopalaczy.... :(
Na samotność skazują czowieka nie wrogowie...lecz przyjaciele.

DARKOM

  • Wiadomości: 83
Sejmowe prace nad ustawą o broni i amunicji
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Październik 2010, 08:47:36 »
szuka elektoratu hehe,ale faktycznie lepiej ograniczyć dostep do broni osobom nieuprawnionym do jej posiadania  ( w ostatnim czasie sporo było wypadkĂłw z tym zwiazanych ) a w spokoju niech zostawi ludzi gdzie strzelanie to ich hobby .
Jesli jest projekt w/w ustawy to mam nadzieje Ĺźe jakas petycja w zwiazku z tym bedzie złoĹźona  przez brać strzelacką  8)

Prezes

  • Wiadomości: 1628
Sejmowe prace nad ustawą o broni i amunicji
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Październik 2010, 09:22:04 »
Dowcip w tym, Ĺźe wszystkie ostatnie wypadki z bronią zaistniały z uĹźyciem NIELEGALNIE  posiadanej broni. A na takie przypadki nie zda się Ĺźadne prawo, ani Ĺźadne zakazy. Strzelcy sportowi podchodzą z duĹźym szacunkiem do obowiązującego prawa. Nie zdarza się, by LEGALNIE posiadana broń sportowa była uĹźyta do popełnienia przestępstwa.  

Doświadczenie uczy, że legalnie posiadana broń palna nie wpływa negatywnie na stan porządku i bezpieczeństwa publicznego. Takie stanowisko zajmują tylko organy Policji, ale bez przedstawienia na to jakichkolwiek dowodów, tylko w decyzjach adminsitracyjnych, gdy uzasadniają odmowę wydania pozwolenia na broń palną sportową (nie zdarzają się bowiem decyzje negatywne doczące broni myśliwskiej !!!!).

MAJOR CHUDY

  • Wiadomości: 651
Sejmowe prace nad ustawą o broni i amunicji
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Październik 2010, 10:58:23 »
No co się dziwicie?! BliĹşniaczki go olały i śpiewają o miłości do innego Grzesia ... masochisty i mitomana :D  On wychodzi z załoĹźenia, Ĺźe nie waĹźne co się mĂłwi , byle to się dostało do mediĂłw. Plastuś Grześ , wtym przypadku Ĺźeruje na nastrojach społecznych.... i  jaki niepocieszony,  Ĺźe nie było go na liście wariata  :shock:


JuĹź Julian Tuwim,  przestrzegał przed Grzesiem kłamczuchem  :twisted:

- Wrzuciłeś Grzesiu list do skrzynki, jak prosiłam?
- List, proszę cioci? List? Wrzuciłem, ciociu miła!
- Nie kłamiesz, Grzesiu? Lepiej przyznaj się kochanie!
- Jak ciocię kocham, proszę cioci, że nie kłamię!
- Oj, Grzesiu kłamiesz! Lepiej powiedz po dobroci!
- Ja miałbym kłamać? Niemożliwe, proszę cioci!
- Wuj Leon czeka na ten list, więc daj mi słowo.
- No, słowo daję! I pamiętam szczegółowo:
List był do wuja Leona,
A skrzynka była czerwona,
A koperta...no, taka... tego...
Nic takiego nadzwyczajnego,
A na kopercie - nazwisko
I Łódz... i ta ulica z numerem,
I pamiętam wszystko:
Że znaczek był z Belwederem,
A jak wrzucałem list do skrzynki,
To przechodził tatuś Halinki,
I jeden oficer też wrzucał,
Wysoki - wysoki,
Taki wysoki, że jak wrzucał, to kucał,
I jechała taksówka... i trąbił autobus,
I szły jakieś trzy dziewczynki,
Jak wrzucałem ten list do skrzynki...
Ciocia głową pokiwała,
Otworzyła szeroko oczy ze zdumienia:
- Oj, Grzesiu, Grzesiu!
- Przecież ja ci wcale nie dałam
- Ĺťadnego listu do wrzucenia!...
JeĹźeli nie wiesz, co czynisz, rĂłb to w sposĂłb elegancki


MAJOR CHUDY

  • Wiadomości: 651
Sejmowe prace nad ustawą o broni i amunicji
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Październik 2010, 18:48:26 »
W ankiecie zagłosowałem na TAK  :D
JeĹźeli nie wiesz, co czynisz, rĂłb to w sposĂłb elegancki

DARKOM

  • Wiadomości: 83
Sejmowe prace nad ustawą o broni i amunicji
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Grudzień 2010, 10:38:39 »
http://www.sfora.pl/Harcerze-dostana-bron-palna-Nie-tylko-oni-a26928  i nowa chyba dośc ciekawa wzmianka ,nie dotyczy to nas na razie ale chyba idzie ku lepszemu  :lol:

Prezes

  • Wiadomości: 1628
Sejmowe prace nad ustawą o broni i amunicji
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Grudzień 2010, 22:46:50 »
Przeszło przez Sejm przy sprzeciwie całego PO. Przed nami Senat - ewentualne poprawki - Sejm - Prezydent. Jeszcze daleka droga przed nami. Zobaczymy czy skończy się szczęśliwie.


Dodano po 1 dniu 11 godzinach 28 minutach:


 Uchwalona 3 grudnia 2010r. ustawa o zmianie ustawy o broni i amunicji poszła do Senatu

http://www.senat.gov.pl/k7/dok/dr/1050/1064.pdf

Prezes

  • Wiadomości: 1628
Sejmowe prace nad ustawą o broni i amunicji
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Styczeń 2011, 20:42:35 »
A tak wygląda ustawa nowelizacyjna (uwgzględnia przyjęte poprawki senatu), która pójdzie do Prezydenta po podpis (w treści pominięto artykuły dot. nowelizacji ustawy o obrocie bronią ):


USTAWA
z dnia 3 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o broni i amunicji
oraz ustawy o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym

Art. 1. W ustawie z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (Dz. U. z 2004 r. Nr 52, poz. 525,
z późn. zm.) wprowadza się następujące zmiany:

1) w art. 4 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. W rozumieniu ustawy amunicją są naboje przeznaczone do strzelania z broni palnej.”;

2) w art. 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Istotnymi częściami broni palnej i pneumatycznej są: szkielet broni, baskila, lufa z komorą nabojową, zamek, komora zamkowa oraz bęben nabojowy.

3) w art. 7:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W rozumieniu ustawy bronią palną jest kaĹźda przenośna broń lufowa, ktĂłra miota, jest przeznaczona do miotania lub moĹźe być przystosowana do miotania jednego lub większej liczby pociskĂłw lub substancji w wyniku działania materiału miotającego.”,

b) po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
„1a. W rozumieniu ustawy za dający się przystosować do miotania jednego lub większej liczby pociskĂłw lub substancji w wyniku działania materiału miotającego uznaje się przedmiot, ktĂłry ze względu na swoją budowę lub materiał, z ktĂłrego jest wykonany, moĹźe być łatwo przerobiony w celu miotania.”;

4) po art. 7 dodaje się art. 7a w brzmieniu:
„Art. 7a. W rozumieniu ustawy Europejska karta broni palnej jest imiennym dokumentem potwierdzającym uprawnienie do posiadania broni palnej, wydanym przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, umoĹźliwiającym legalne posiadanie i uĹźywanie broni palnej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej.”;

5) w art. 9 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
"7. Pozwolenie na broń palną bojową wydane w celach, o których mowa w art.
10 ust. 2 pkt 1 i 2, stanowi jednocześnie pozwolenie na broń gazową i alarmową.";",
 
6) art. 10 otrzymuje brzmienie:
„Art. 10. 1. Właściwy organ Policji wydaje pozwolenie na broń, jeĹźeli wnioskodawca nie stanowi zagroĹźenia dla samego siebie, porządku lub bezpieczeństwa publicznego oraz przedstawi waĹźną przyczynę posiadania broni.
2. Pozwolenie na broń wydaje się w szczególności w celach:
1) ochrony osobistej;
2) ochrony osĂłb i mienia;
3) łowieckich;
4) sportowych;
5) rekonstrukcji historycznych;
6) kolekcjonerskich;
7) pamiątkowych;
8 ) szkoleniowych;

3. Za ważną przyczynę, o której mowa w ust. 1, uważa się w szczególności:
1) stałe, realne i ponadprzeciętne zagrożenie życia, zdrowia lub mienia - dla pozwolenia na broń do celów ochrony osobistej, osób i mienia;
2) posiadanie uprawnień do wykonywania polowania, ustalonych na podstawie odrębnych przepisĂłw - dla pozwolenia na broń  do celĂłw łowieckich;
3) udokumentowane członkostwo w stowarzyszeniu o charakterze strzeleckim, posiadanie kwalifikacji sportowych, o których mowa w art. 10b, oraz licencji właściwego polskiego związku sportowego - dla pozwolenia na broń do celów sportowych;
4) udokumentowane członkostwo w stowarzyszeniu, ktĂłrego statutowym celem jest organizowanie rekonstrukcji historycznych oraz zaświadczenie potwierdzające czynny udział w działalności statutowej – dla pozwolenia na broń do celĂłw rekonstrukcji historycznych;
5) udokumentowane członkowstwo w stowarzyszeniu o charakterze kolekcjonerskim – dla pozwolenia na broń do celĂłw kolekcjonerskich;
6) udokumentowane nabycie broni w drodze spadku, darowizny lub wyróşnienia – dla pozwolenia na broń do celĂłw pamiątkowych;
7) posiadanie uprawnień, określonych w odrębnych przepisach do prowadzenia szkoleń o charakterze strzeleckim oraz udokumentowane zarejestrowanie działalności gospodarczej w zakresie szkoleń strzeleckich – dla pozwolenia na broń do celĂłw szkoleniowych;

4. Pozwolenie na broń, wydawane w celach, o których mowa w ust. 2, uprawnia do posiadania następujących rodzajów broni i amunicji do niej:
1) do celĂłw ochrony osobistej:
a) broni palnej: bojowej, gazowej, alarmowej w postaci pistoletów lub rewolwerów centralnego zapłonu o kalibrach od 6 mm do 12 mm,
b) przedmiotów przeznaczonych do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej o średniej wartości prądu w obwodzie przekraczającej 10 mA,
c) miotaczy gazu obezwładniającego;
2) do celĂłw ochrony osĂłb lub mienia:
a) broni, o ktĂłrej mowa w pkt 1,
b) pistoletów sygnałowych ,
c) pistoletĂłw maszynowych o kalibrze od 6 mm do 12 mm,
d) strzelb powtarzalnych o kalibrze wagomiarowym 12,
e) karabinkĂłw samoczynnych o kalibrze od 5,45 mm do
7,62mm;
3) do celów łowieckich - broni dopuszczonej do wykonywania
polowań na podstawie odrębnych przepisów;
4) do celĂłw sportowych - broni palnej:
a) bocznego zapłonu z lufami gwintowanymi, o kalibrze do
6 mm,
b) centralnego zapłonu z lufami gwintowanymi, o kalibrze
do 12 mm,
c) gładkolufowej,
d) przystosowanej do strzelania wyłącznie przy pomocy
prochu czarnego (dymnego);

5) do celĂłw szkoleniowych - broni, o ktĂłrej mowa w pkt 1- 4;

6) do celów rekonstrukcji historycznych - broni alarmowej albo innej broni palnej, konstrukcyjnie przeznaczonej do strzelania wyłącznie amunicją ślepą, w tym samoczynnej;
 
7) do celĂłw kolekcjonerskich lub pamiątkowych - broni, o ktĂłrej mowa w pkt 1 – 6,

5. Pozwolenie na broń, o którym mowa w art. 10 ust. 1, nie może być wydane, z zastrzeżeniem art. 29 ust. 2, na broń szczególnie niebezpieczną w postaci:
1) samoczynnej broni palnej, zdolnej do rażenia celów na odległość;
2) broni palnej wytworzonej lub przerobionej w sposób pozwalający
na zatajenie jej przeznaczenia, a także broni imitującej inne
przedmioty;
3) broni palnej wyposażonej w tłumik huku lub przystosowanej
do strzelania z użyciem tłumika huku;
4) broni palnej, której nie można wykryć przy pomocy urządzeń
przeznaczonych do kontroli osĂłb i bagaĹźu.

6. Zabronione jest posiadanie amunicji szczegĂłlnie niebezpiecznej w postaci:
1) amunicji z pociskami wypełnionymi materiałami wybuchowymi,
zapalającymi albo innymi substancjami, których działanie
zagraĹźa Ĺźyciu lub zdrowiu oraz pociskĂłw do takiej amunicji;
2) amunicji z pociskami pełnopłaszczowymi zawierającymi rdzeń
wykonany z materiału twardszego niż stop ołowiu;
3) amunicji z pociskami podkalibrowymi, z płaszczem lub elementem
wiodącym wykonanym z tworzyw sztucznych, z wyłączeniem
amunicji przeznaczonej do strzelania z broni gładkolufowej.
4) amunicji wytworzonej niefabrycznie, w tym takĹźe takiej, do ktĂłrej wytworzenia
wykorzystywane są fabrycznie nowe elementy amunicji, z wyłączeniem amunicji
wytwarzanej na własny użytek przez osoby posiadające pozwolenie na broń
myśliwską, sportową lub kolekcjonerską.

7. Właściwy organ Policji może w pozwoleniu na broń ograniczyć lub wykluczyć możliwość jej noszenia , co potwierdza się w legitymacji posiadacza broni.

8. Zabrania się noszenia broni posiadanej na podstawie pozwolenia do celów kolekcjonerskich lub pamiątkowych bez zgody właściwego organu Policji.

9. W rozumieniu ustawy noszenie broni oznacza kaĹźdy sposĂłb przemieszczania załadowanej broni przez osobę posiadającą broń.”;

7) w art. 10a:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Na wniosek osoby posiadającej broń palną zgodnie z wymogami prawa polskiego lub podmiotĂłw, o ktĂłrych mowa w art. 29 ust. 1 pkt 4, 5 i 7, osobom wskazanym przez te podmioty oraz posiadającym dopuszczenie do posiadania broni właściwy organ Policji wydaje Europejską kartę broni palnej.”,
b) ust. 4 i 5 otrzymują brzmienie:
„4. Europejska karta broni palnej traci waĹźność i podlega zwrotowi organowi,
który ją wydał, w przypadku cofnięcia pozwolenia na broń lub cofnięcia
dopuszczenia do posiadania tego rodzaju broni.
5. W Europejskiej karcie broni palnej zamieszcza się informacje o:
1) tożsamości osoby:
a) posiadającej broń palną, w tym:
– nazwisko i imię,
– datę i miejsce urodzenia,
– adres miejsca stałego pobytu,
b) dopuszczonej do posiadania broni, w tym:
– nazwisko i imię,
– datę i miejsce urodzenia,
– nazwę, siedzibę i adres podmiotu, o ktĂłrym mowa w art. 29 ust. 1 pkt 4, 5 i 7;
2) danych identyfikacyjnych broni palnej wraz ze wskazaniem kategorii broni palnej, określonej w przepisach wydanych na podstawie ust. 8 pkt 1;
3) okresie ważności Europejskiej karty broni palnej;
4) celu lub warunkach pozwolenia, o ktĂłrych mowa w art. 10 ust. 2 i
5) utracie lub zbyciu broni palnej;
6) państwach członkowskich Unii Europejskiej, na których terytorium posiadanie broni palnej, określone w Europejskiej karcie broni palnej, jest zakazane albo możliwe na podstawie pozwolenia;
7) wpisach innych państw członkowskich Unii Europejskiej obejmujących w szczególności pozwolenia na wwóz broni na ich terytorium;
8 ) oświadczeniach, o których mowa w załączniku II lit. f dyrektywy Rady nr 91/477/EWG z dnia 18 czerwca 1991 r. w sprawie kontroli nabywania i posiadania broni (Dz. Urz. UE L 256
z 13.09.1991, str. 51; Dz. U. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 11, str. 3),
w brzmieniu nadanym dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2008/51/WE
z dnia 21 maja 2008 r. (Dz. Urz. UE L 179 z 8.07.2008, str. 5)-  

8 ) art. 11 i 12 otrzymują brzmienie:
„Art. 11. Pozwolenia na broń nie wymaga się w przypadku:
1) gromadzenia broni w zbiorach muzealnych na podstawie odrębnych przepisów;
2) używania broni w celach sportowych, szkoleniowych lub rekreacyjnych na strzelnicy działającej na podstawie zezwolenia właściwego organu;
3) uĹźywania broni palnej sygnałowej i alarmowej do celĂłw wzywania pomocy, ratowniczych, poszukiwawczych oraz przez osoby uprawnione do sygnalizacji zawodnikom rozpoczęcia  
konkurencji sportowej w trakcie zawodĂłw sportowych, jeĹźeli wymaga ona takiej sygnalizacji;
4) dysponowania bronią przez przedsiębiorców dokonujących obrotu bronią i amunicją na podstawie koncesji lub świadczących usługi rusznikarskie na podstawie odrębnych przepisów, o ile jest to związane bezpośrednio z prowadzeniem działalności gospodarczej;
5) dysponowania bronią przekazaną w celu pozbawienia lub potwierdzenia pozbawienia cech użytkowych;
6) posiadania broni palnej pozbawionej cech uĹźytkowych;
7) posiadania przedmiotów przeznaczonych do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej o średniej wartości prądu w obwodzie nieprzekraczającej 10 mA;
8 ) posiadania ręcznych miotaczy gazu obezwładniającego;
9) posiadania broni pneumatycznej;
10) posiadania broni palnej rozdzielnego ładowania, wytworzonej przed rokiem 1885 oraz replik tej broni;
11) posiadania broni palnej alarmowej o kalibrze do 6 mm.

Art. 12. 1. Pozwolenie na broń wydawane jest w drodze decyzji administracyjnej, w której określa się cel, w jakim zostało wydane oraz rodzaj i liczbę egzemplarzy broni .
2. Na wniosek osoby posiadającej pozwolenie na broń wydaje się zaświadczenie uprawniające do nabycia rodzaju i liczby egzemplarzy broni zgodnie z pozwoleniem i amunicji do tej broni.
3. Za wydanie zaświadczenia, o ktĂłrym mowa w ust. 2, pobiera się opłatę skarbową w wysokości określonej w odrębnych przepisach.”;

9) po art. 12 dodaje się art. 12a w brzmieniu:
„Art. 12a. 1. Dopuszcza się nabywanie broni lub amunicji przy uĹźyciu środkĂłw porozumiewania się na odległość.
2. Nabywając broń, na której posiadanie wymagane jest pozwolenie, lub amunicję do tej broni w sposób, o którym mowa w ust. 1, przed wydaniem broni lub amunicji nabywca dostarcza zbywcy mającemu miejsce stałego pobytu lub siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
1) zaświadczenie, o ktĂłrym mowa w art. 12 ust. 2 – w przypadku gdy nabywca posiada miejsce stałego pobytu lub siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2) uprzednią zgodę przewozową – w przypadku gdy nabywca posiada miejsce stałego pobytu lub siedzibę na terytorium innego niĹź Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej,
a transakcja dotyczy broni palnej lub amunicji;
3) upoważnienie władz swojego państwa do nabycia danego rodzaju oraz liczby egzemplarzy broni lub sztuk amunicji, zalegalizowane przez właściwego konsula Rzeczypospolitej Polskiej
lub opatrzone poświadczeniem podpisu umieszczonego na dokumencie uprawnień osoby umieszczającej podpis oraz prawdziwości pieczęci lub stempla, którym opatrzony jest dokument (apostille), jeżeli upoważnienie wydane jest przez władze państwa będącego stroną Konwencji znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, sporządzonej w Hadze dnia 5 października 1961 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 112, poz.
938 i 939) – w przypadku gdy nabywca posiada miejsce stałego pobytu lub siedzibę na terytorium innego państwa niĹź określone w pkt 1 i 2;
4) upowaĹźnienie władz swojego państwa do nabycia danego rodzaju oraz liczby egzemplarzy broni, innej niĹź broń palna, zalegalizowane przez właściwego konsula Rzeczypospolitej Polskiej lub opatrzone poświadczeniem podpisu umieszczonego na dokumencie uprawnień osoby umieszczającej podpis oraz prawdziwości pieczęci lub stempla, ktĂłrym opatrzony jest dokument (apostille), jeĹźeli upowaĹźnienie wydane jest przez władze państwa będącego stroną Konwencji znoszącej wymĂłg legalizacji zagranicznych dokumentĂłw urzędowych, sporządzonej w Hadze dnia 5 paĹşdziernika 1961 r. – w przypadku gdy nabywca posiada miejsce stałego pobytu lub siedzibę na terytorium innego niĹź Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
3. W przypadku, o ktĂłrym mowa w ust. 2 pkt 2, zbywca wypełnia zgodę przewozową i przedkłada ją do poświadczenia organowi, o ktĂłrym mowa w art. 43 ust. 6.”;

10) w art. 15:
a) w ust. 1 pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) stanowiącym zagroĹźenie dla siebie, porządku lub bezpieczeństwa publicznego:
a) skazanym prawomocnym orzeczeniem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
b) skazanym prawomocnym orzeczeniem sądu za nieumyślne przestępstwo:
– przeciwko Ĺźyciu i zdrowiu,
– przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji popełnione w stanie nietrzeĹşwości
lub pod wpływem środka odurzającego albo gdy sprawca zbiegł z miejsca zdarzenia.”;
"b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
"4. Osoba posiadająca pozwolenie na broń wydane w celu określonym w art. 10 ust. 2 pkt 1 i 2 obowiązana jest raz na pięć lat przedstawić właściwemu organowi Policji aktualne orzeczenia lekarskie i psychologiczne, o których mowa w ust. 3. W przypadku wydania
negatywnego orzeczenia lekarz lub psycholog zobowiązany jest zawiadomić o tym właściwy organ Policji.";",

11) w art. 17 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
"1) warunki określone w pozwoleniu na broń, o których mowa w art. 10
ust. 7;";",

12) w art. 18:
a) w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
"1) nie przestrzega warunków określonych w pozwoleniu na broń, o których
mowa w art. 10 ust. 7;",";
b) dodaje się ust. 8 w brzmieniu:
„8. Osoba, ktĂłrej cofnięto pozwolenie na broń, dopuszczenie do posiadania broni lub ktĂłrej uniewaĹźniono kartę rejestracyjną broni, jest zobowiązana – w terminie 7 dni od dnia otrzymania ostatecznej decyzji o cofnięciu pozwolenia na broń, dopuszczenia do posiadania broni lub uniewaĹźnienia karty – zwrĂłcić dokumenty potwierdzające legalność posiadania broni i amunicji do właściwego organu Policji.”;

13) w art. 19:
a) po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
„1a. Policja, a w przypadku Ĺźołnierzy zawodowych Ĺťandarmeria Wojskowa, moĹźe za pokwitowaniem odebrać broń i amunicję oraz dokumenty potwierdzające legalność posiadania broni osobie posiadającej broń zgodnie z przepisami, przeciwko ktĂłrej toczy się postępowanie karne o przestępstwa określone w art. 15 ust. 1 pkt 6, do czasu prawomocnego zakończenia tego postępowania, na okres nie dłuĹźszy niĹź 3 lata.”,
b) ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:
„2. Broń oraz dokumenty, o ktĂłrych mowa w ust. 1 oraz 1a, niezwłocznie przekazuje się do depozytu właściwemu organowi Policji albo Ĺťandarmerii Wojskowej.
3. Uprawnienia i obowiązki, o ktĂłrych mowa w ust. 1, 1a oraz 2, realizuje takĹźe StraĹź Graniczna na obszarze przejścia granicznego i w strefie nadgranicznej.”;

14) w art. 23 w ust. 1:
a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) Policja lub Ĺťandarmeria Wojskowa – w przypadku przejęcia jej do depozytu, w trybie określonym w art. 19 ust. 1, 1a oraz ust. 3 lub art. 36 ust. 2, oraz przekazania do depozytu przez znalazcę;”,
b) pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) osoba deponująca ją w trybie, o ktĂłrym mowa w art. 41 ust. 2, art. 42 ust. 5, art. 43 ust. 5 oraz w art. 54.”;

15) w art. 29 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
"3. Podmioty, o których mowa w ust. 1, po uzyskaniu świadectwa broni mogą nabywać broń i amunicję na zasadach określonych w art. 12 ust. 2 i art. 14 albo wynajmować broń od Policji lub Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.";";

16) w art. 29 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
"2. Świadectwo broni na broń szczególnie niebezpieczną, o której mowa w art. 10
ust. 5 pkt 1, może być wydane wyłącznie podmiotom, o których mowa w ust. 1
pkt 1 i 2, oraz organizatorom kursów, kształcącym w zawodzie pracownika
ochrony.";";

17) w art. 30 po ust. 1 dodaje się ust. 1a oraz 1b w brzmieniu:
„1a. WymĂłg zatrudnienia, o ktĂłrym mowa w ust. 1, nie dotyczy osĂłb posiadających licencję zawodnika, trenera lub sędziego strzelectwa sportowego, nadaną przez polski związek sportowy w rozumieniu odrębnych przepisĂłw, ubiegających się o dopuszczenie do posiadania broni podczas uczestnictwa, organizacji lub przeprowadzania strzeleckich zawodĂłw sportowych.
1b. Osoby, o ktĂłrych mowa w ust. 1a, są zwolnione z egzaminu w zakresie broni sportowej określonego w art. 16 ust. 1, jeśli zdały taki egzamin na podstawie odrębnych przepisĂłw.”;

18 ) art. 36 otrzymuje brzmienie:
„Art. 36. 1. Dopuszcza się przesyłanie broni lub amunicji za pośrednictwem operatorĂłw świadczących usługi pocztowe, o ile świadczą oni tego rodzaju usługi.
2. Przesyłanie broni lub amunicji za pośrednictwem innych podmiotów niż określone w ust. 1 jest zakazane.
3. Organy celne, a także przewożące przesyłki podmioty, inne niż określone w ust. 1, w razie stwierdzenia naruszenia zakazu, o którym mowa w ust. 2, zatrzymują przesyłkę, zawiadamiając o tym najbliższy organ Policji, który niezwłocznie protokolarnie przejmuje broń lub amunicję do depozytu.
4. Operator świadczący usługi pocztowe, któremu zlecono przesłanie
broni palnej lub amunicji:
1) z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
2) z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej,
3) przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach transakcji realizowanej na obszarze Unii Europejskiej – jest obowiązany posiadać zgodę przewozową oraz kopię uprzedniej
zgody przewozowej.
5. W przypadkach innych niż określone w ust. 4 operator świadczący usługi pocztowe, któremu zlecono przesłanie broni lub amunicji, jest obowiązany posiadać kopie dokumentów potwierdzających legalność posiadania broni lub amunicji przez zbywcę i nabywcę, o ile dokumenty takie są wymagane.
6. Minister właściwy do spraw wewnętrznych w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw łączności oraz ministrem właściwym do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy tryb i warunki przesyłania broni lub amunicji za pośrednictwem
operatorów świadczących usługi pocztowe, z uwzględnieniem:
1) zapewnienia możliwości zlokalizowania przesyłanej broni lub amunicji przez organ Policji;
3) poddania tej broni odprawie celnej.”;

19) w art. 37a ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1. Osobom deklarującym zakup broni palnej lub amunicji w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej właściwy terytorialnie komendant wojewĂłdzki Policji, na ich wniosek, poświadcza uprzednią zgodę przewozową.
2. Uprzednia zgoda przewozowa powinna zawierać w szczególności:
1) wskazanie państwa początkowego i docelowego transakcji;
2) nazwę lub imię i nazwisko zbywcy i nabywcy broni palnej lub amunicji;
3) siedzibę i adres lub miejsce zamieszkania i adres zbywcy i nabywcy broni palnej lub amunicji;
4) adres, na który broń palna lub amunicja ma być dostarczona;
5) dane techniczne pozwalające na jednoznaczną identyfikację broni palnej lub amunicji;
6) liczbę egzemplarzy broni palnej lub sztuk amunicji.”;

20) w art. 42:
a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
 „2. Cudzoziemcy przybywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w celu wzięcia udziału w imprezach sportowych, ktĂłrych regulamin wymaga uĹźycia broni lub w celu wzięcia
udziału w rekonstrukcji historycznej, a takĹźe w przygotowaniach do takich imprez, mogą przywozić i wywozić broń odpowiadającą celom sportowym lub rekonstrukcji historycznej oraz amunicję do tej broni w ilościach określonych w zaproszeniu organizatorĂłw imprez sportowych lub rekonstrukcji historycznych.”,
b) po ust. 2a dodaje się ust. 2b–2d w brzmieniu:
„2b. Organizator polowania, imprezy sportowej lub rekonstrukcji historycznej z udziałem cudzoziemcĂłw przekazuje – co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem polowania, imprezy sportowej lub rekonstrukcji historycznej – komendantowi wojewĂłdzkiemu Policji właściwemu ze względu na miejsce polowania, imprezy sportowej lub rekonstrukcji historycznej, pisemną informację o planowanej dacie i miejscu polowania, imprezy sportowej lub rekonstrukcji historycznej oraz przybliĹźonej liczbie uczestnikĂłw.
2c. Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, zamieszkujący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i posiadający prawo pobytu lub prawo stałego pobytu na tym terytorium, może posiadać broń odpowiadającą celom łowieckim lub sportowym, a także amunicję do niej na podstawie Europejskiej karty broni palnej, wydanej
przez właściwe władze tych państw, jeżeli broń ta jest wpisana do Europejskiej karty broni palnej i jej posiadanie nie jest zabronione na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2d. Cudzoziemiec, o ktĂłrym mowa w ust. 2c, w terminie 14 dni od chwili wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej informuje o przywozie broni palnej na podstawie Europejskiej karty broni palnej właściwego ze względu na miejsce pobytu komendanta wojewĂłdzkiego Policji.”,
c) po ust. 3a dodaje się ust. 3b w brzmieniu:
„3b. PrzywĂłz i wywĂłz broni palnej odpowiadającej innym celom niĹź te, o ktĂłrych mowa w ust. 1 i 2, lub amunicji przez cudzoziemcĂłw będących obywatelami państwa członkowskiego Unii Europejskiej moĹźe nastąpić na podstawie wpisu w Europejskiej karcie broni palnej, dokonanego przez właściwego konsula Rzeczypospolitej Polskiej. Wpis w Europejskiej
karcie broni palnej zastępuje zaświadczenie, o ktĂłrym mowa w ust. 3.”,
d) ust. 4a otrzymuje brzmienie:
„4a. W przypadku, o ktĂłrym mowa w ust. 3a, Europejska karta broni palnej uprawnia jej posiadacza do nabycia lub wywozu amunicji do broni określonej w tej karcie.”;

21) art. 43 otrzymuje brzmienie:
„Art. 43. 1. Cudzoziemcy niebędący obywatelami Unii Europejskiej lub niewymienieni w art. 39 ust. 1 mogą nabywać i wywozić z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej broń lub amunicję, ktĂłre zgodnie z przepisami ustawy mogą posiadać osoby fizyczne na podstawie pozwolenia
na broń, jeżeli otrzymali:
1) zaświadczenie uprawniające do nabycia określonego rodzaju oraz liczby egzemplarzy broni lub sztuk amunicji,
2) zgodę na wywĂłz z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej broni lub amunicji – wydane na ich wniosek przez komendanta wojewĂłdzkiego Policji, właściwego ze względu na miejsce nabycia broni lub amunicji.
2. We wniosku, o którym mowa w ust. 1, zamieszcza się:
1) imię i nazwisko, obywatelstwo, adres zamieszkania wnioskodawcy oraz rodzaj i numer jego dokumentu tożsamości;
2) imię i nazwisko oraz adres lub nazwę, siedzibę i adres siedziby zbywcy broni lub amunicji;
3) adres, pod który broń lub amunicja ma być dostarczona;
4) informacje umożliwiające identyfikację broni, w szczególności rodzaj i typ broni, jej markę, kaliber, numer fabryczny;
5) wskazanie sposobu wywozu z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nabytej broni lub amunicji oraz wskazanie państw, przez których terytorium broń lub amunicja będzie przewożona;
6) planowaną datę zakupu i wywozu broni lub amunicji z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz przybycia z bronią do miejsca przeznaczenia za granicą.
3. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, cudzoziemiec, o którym mowa w ust. 1, dołącza upoważnienie władz swojego państwa do nabycia danego rodzaju oraz liczby egzemplarzy broni lub sztuk amunicji, poświadczone przez właściwego konsula Rzeczypospolitej Polskiej.
4. Zgoda na wywĂłz broni lub amunicji, o ktĂłrej mowa w ust. 1 pkt 2, jest waĹźna przez 2 dni od chwili ich nabycia.
5. W przypadku niedotrzymania terminu, o którym mowa w ust. 4, broń lub amunicję składa się niezwłocznie do depozytu najbliższego komendanta wojewódzkiego Policji, który na podstawie dotychczasowej zgody na wywóz broni lub amunicji, o której mowa w ust. 1 pkt 2, wydaje kolejną zgodę na wywóz broni lub amunicji, z terminem ważności 2 dni.
6. Cudzoziemcy będący obywatelami innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej mogą nabywać i wywozić z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej broń lub amunicję na podstawie zgody przewozowej, poświadczonej przez właściwego ze względu na miejsce nabycia broni lub amunicji komendanta wojewódzkiego
Policji.
7. Zgoda przewozowa powinna zawierać w szczególności:
1) wskazanie państwa początkowego i docelowego transakcji;
2) nazwę lub imię i nazwisko zbywcy i nabywcy broni palnej lub amunicji;
3) siedzibę i adres lub miejsce zamieszkania i adres  zbywcy i nabywcy broni palnej lub amunicji;
4) adres, na który broń palna lub amunicja ma być dostarczona;
5) dane techniczne pozwalające na jednoznaczną identyfikację
broni palnej lub amunicji;
6) liczbę egzemplarzy broni palnej lub sztuk amunicji;
7) sposĂłb przewozu broni palnej lub amunicji;
8 ) datę rozpoczęcia i przewidywaną datę zakończenia przewozu broni palnej lub amunicji;
9) wskazanie uprzedniej zgody przewozowej wydanej przez właściwe władze państwa docelowego transakcji.
8. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia, wzór zgody przewozowej, uwzględniający w szczególności elementy umożliwiające jednoznaczną identyfikację broni palnej i stron transakcji oraz miejsca przeznaczone na dokonywanie
wpisów poświadczających legalność transakcji.
9. Jeżeli cudzoziemiec nie spełnia warunków określonych w ustawie, broń lub amunicja podlega zatrzymaniu przez właściwy organ Straży Granicznej lub organ celny i protokolarnemu przekazaniu organowi Policji właściwemu ze względu na miejsce przekraczania granicy przez cudzoziemca.
10. Właściwy organ celny niezwłocznie zawiadamia komendanta wojewódzkiego Policji, o którym mowa w ust. 1, o fakcie wywozu do państwa trzeciego innego niż państwo członkowskie Unii Europejskiej przez cudzoziemca, o którym mowa w ust. 1, broni lub amunicji nabytej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
11. Komendant wojewĂłdzki Policji niezwłocznie zawiadamia Komendanta Głównego Policji o nabyciu broni lub amunicji przez cudzoziemca, o ktĂłrym mowa w ust. 1, oraz przekazuje kopie dokumentĂłw, o ktĂłrych mowa w ust. 1–3.
12. Komendant Główny Policji niezwłocznie zawiadamia właściwe władze państwa, ktĂłre wydało cudzoziemcowi upowaĹźnienie, o ktĂłrym mowa w ust. 3, oraz państwa, przez ktĂłrych terytorium będzie odbywać się przewĂłz broni lub amunicji, a w przypadku gdy takie władze nie zostały wskazane – konsulĂłw tych państw, o nabyciu broni lub amunicji przez cudzoziemca i zamiarze jej wywozu.
13. Komendant Główny Policji prowadzi rejestr, który może być prowadzony łącznie z rejestrem, o którym mowa w art. 27 ust. 2, zawierający:
1) dane osobowe cudzoziemców, o których mowa w art. 39 ust. 1, art. 40, art. 42 ust. 1 i 2 i art. 43 ust. 1 i 6, obejmujące:
a) nazwisko i imię,
b) miejsce i datę urodzenia,
c) adres miejsca stałego pobytu,
d) obywatelstwo;
2) informacje urzędowe o terminowych pozwoleniach na broń, zaświadczeniach, zatrzymaniu broni lub amunicji i złożeniu jej do depozytu oraz inne informacje o przewozie przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przywozie z zagranicy i wywozie za granicę broni palnej lub amunicji przez cudzoziemców, wraz z danymi wymienionymi w ust. 1;
3) rodzaj i numer dokumentu uprawniającego do przekroczenia granicy.
14. Przepisy ust. 1 oraz 9 –13 stosuje się odpowiednio do obywateli polskich mających miejsce stałego pobytu za granicą Rzeczypospolitej Polskiej.
15. Komendant Główny Policji przekazuje właściwym władzom państw członkowskich Unii Europejskiej informacje o nabyciu broni lub amunicji przez cudzoziemca nie później niż w chwili przewozu broni lub amunicji przez granicę Rzeczypospolitej Polskiej.
16. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia, tryb przekazywania przez Komendanta Głównego Policji właściwym władzom innych państw informacji związanych z nabyciem broni lub amunicji i ich przywozem na terytorium tych państw oraz przewozem broni lub amunicji przez ich terytorium, uwzględniając
moĹźliwość uzgadniania przez Komendanta Głównego Policji z właściwymi władzami innych państw warunkĂłw organizacyjnych i technicznych przekazywania takich informacji.”;

22) art. 44 otrzymuje brzmienie:
„Art. 44. Minister właściwy do spraw wewnętrznych, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw zagranicznych, określi, w drodze rozporządzenia, wzory dokumentĂłw, o ktĂłrych mowa w art. 34, art. 37 ust. 1, art. 41 ust. 1 i 3, art. 42 ust. 3 i 6 oraz art. 43 ust. 1. Zaświadczenia i zgoda powinny zawierać opis przywoĹźonej, przewoĹźonej lub wywoĹźonej
broni i amunicji, umoĹźliwiający ich jednoznaczną identyfikację, a takĹźe dane, ktĂłre wraz z dokumentem paszportowym lub innym dokumentem uprawniającym do przekroczenia granicy państwa pozwolą na ustalenie toĹźsamości ich posiadacza.”;


23) art. 45 otrzymuje brzmienie:
"Art. 45. Broń palna oraz inna broń zdolna do rażenia celów na odległość może
być używana w celach szkoleniowych i sportowych tylko na
strzelnicach.";";

24) w art. 51 w ust. 2:
a) pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) przywozi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej broń lub amunicję bez wymaganego zaświadczenia właściwego konsula Rzeczypospolitej Polskiej lub nie dopełnia obowiązku pisemnego zgłoszenia przywozu broni lub amunicji przy przekraczaniu granicy;”,
b) po pkt 5 dodaje się pkt 5a–5d w brzmieniu:
„5a) wywozi za granicę, do państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej, broń lub amunicję bez zgody właściwego organu Policji lub zaświadczenia zastępującego pozwolenie na broń oraz uprawniającego do wywozu broni;
5b) przywozi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z państwa członkowskiego Unii Europejskiej albo wywozi z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do państwa członkowskiego Unii Europejskiej broń palną lub amunicję, bez zgody przewozowej lub uprzedniej zgody przewozowej;
5c) przywozi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z państwa członkowskiego Unii Europejskiej inną broń niż broń palna, bez wymaganego zaświadczenia właściwego konsula Rzeczypospolitej Polskiej;
5d) wywozi z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do państwa członkowskiego Unii Europejskiej inną broń niĹź broń palna bez zgody właściwego organu Policji;”,
c) pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) narusza zakaz przesyłania broni lub amunicji za pośrednictwem podmiotĂłw innych niĹź operatorzy świadczący usługi pocztowe;”,
d) w pkt 12 na końcu kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 13 i 14 w brzmieniu:
„13) nie dopełnił obowiązku zwrotu legitymacji osoby dopuszczonej do posiadania broni, legitymacji posiadacza broni, karty rejestracyjnej broni lub Europejskiej karty broni palnej;
14) nie przekazuje komendantowi wojewĂłdzkiemu Policji właściwemu ze względu na miejsce polowania, imprezy sportowej lub rekonstrukcji historycznej pisemnej informacji o planowanej dacie i miejscu polowania, imprezy sportowej lub rekonstrukcji historycznej z udziałem cudzoziemcĂłw oraz przybliĹźonej liczbie uczestnikĂłw biorących w nich udział.”.

Art. 2.
W ustawie z dnia 22 czerwca 2001 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (Dz. U. Nr 67, poz. 679, z późn. zm.)) wprowadza się następujące zmiany:
(…………………)

 
Art. 3 Do spraw wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy stosuje się przepisy dotychczasowe.
 
Art. 4 Zachowują ważność dokumenty potwierdzające legalność posiadania broni, wydane do dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
 
Art. 5
1. Osoby posiadające, w dniu wejścia w życie niniejszej ustawy, broń palną na nabój scalony wytworzoną przed 1850 r. lub replikę tej broni, w terminie roku od dnia jej wejścia w życie, mogą wystąpić do właściwego organu Policji o wydanie pozwolenia na broń do celów
kolekcjonerskich.
2. JeĹźeli pozwolenie będzie dotyczyło jedynie broni, o ktĂłrej mowa w ust. 1, od wnioskodawcy nie wymaga się członkostwa w stowarzyszeniu o charakterze  kolekcjonerskim.

Art. 6.
1. Dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 36 ust. 5, art. 43 ust. 5c, art. 43 ust. 12 oraz art. 44 ustawy, o której mowa w art. 1, zachowują moc do czasu wydania przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 36 ust. 6, art. 43 ust. 8, art. 43 ust. 16 oraz art. 44 ustawy, o której mowa w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, nie dłużej jednak niż 12 miesięcy od dnia jej wejścia w życie.
2. Dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 23 ust. 2 i art. 30
ustawy, o której mowa w art. 2, zachowują moc do czasu wydania przepisów wykonawczych
na podstawie art. 23 ust. 2 i art. 30 ust. 5 ustawy, o której mowa w art. 2, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, nie dłużej jednak niż 12 miesięcy od dnia jej wejścia w życie.

Art. 7.
Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Prezes

  • Wiadomości: 1628
Sejmowe prace nad ustawą o broni i amunicji
« Odpowiedź #11 dnia: 31 Styczeń 2011, 18:30:02 »
Wieść niesie, Ĺźe Pan Prezydent nowelizację ustawy o broni i amunicji podpisał!!!!!!  :lol:

Ustawa wejdzie w Ĺźycie 14 dni o jej opublikowaniu w Dzienniku Ustwa.

Każdy więc członek naszego Klubu, który strzela na zawodach i posiada:
1) patent strzelecki,
2) licencję zawodnika,
3) członkostwo w PZSS (ma opłacone składki),
może wystąpić do Komendanta Wojewódzkiego Policji o wydanie mu pozwolenia na broń palną sportową do celów sportowych, a Policja nie będzie mogła mu odmówić jego wydania.


Oczywście musi przejść z wynikiem pozytywnym badania lekarskie i psychologiczne, a także być to osobą nie karaną za przestępstwa.

Rob de Guardio

  • Wiadomości: 250
    • http://www.aac.infowm.pl
Sejmowe prace nad ustawą o broni i amunicji
« Odpowiedź #12 dnia: 31 Styczeń 2011, 18:47:29 »
To najlepsza wiadomość z utęsknieniem wyczekiwana przez dziesięciolecia.
 Ilu  będzie nowych posiadaczy !!  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D
Na samotność skazują czowieka nie wrogowie...lecz przyjaciele.

pimos

  • Administrator
  • Wiadomości: 251
Sejmowe prace nad ustawą o broni i amunicji
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Luty 2011, 09:51:13 »
Pomijam fakt formalności z PZ$$, ale poza czasem i kasą oddanych pijawce to jeśli ktoś pasjonuje się strzelectwem to ma w końcu otwartą furtkę do spełnienia swoich marzeń. Nawet się cieszę, że startowanie od zera trochę potrwa, bo to wyeliminuje kombinatorów a i kluby strzeleckie muszą uważać kogo przyjmują w swoje szeregi. Furtka jest otwarta dla wszystkich, więc każdy zdrowy i normalny Polak może procedować starania.
Rozumiem, że jeśli ktoś dziś ma wspomniane papiery (licencja bezterminowa) to drzwi są otwarte ?
Teraz trochę mi szkoda kolegów, których postępowanie idzie po starych przepisach i trwa już wieki. Może trzeba było poczekać i ruszyć z kopyta po nowemu...

Prezes

  • Wiadomości: 1628
Sejmowe prace nad ustawą o broni i amunicji
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Luty 2011, 10:45:09 »
TAK !!! W momencie wejścia w życie nowelizacji, czyli po upływie 14 dni od opublikowania tekstu ustawy nowelizacyjnej w Dzienniku Ustaw, będzie można wystąpić o pozwolenie na broń do celów sportowych, gdy się przedstawi ważny powód do jego posiadania. A do takim powodem jest posiadanie:
1) patentu strzeleckiego,
2) licencji zawodnika,
3) przynależności do stowarzyszenia strzeleckiego.

Jeżeli chodzi o ten trzeci warunek, to wcale nie musi być członkostwo w Polskim Związku Strzelectwa Sportowego. Jest to natomiast przynależność do jakiegokolwiek klubu strzeleckiego czy Bractwa Kurkowego.

Po przedstawieniu ważnych powodów i uzasadnienia do posiadania określonej ilości egzemplarzy broni Policji - w przypadku braku przesłanek negatywnych - jest zobligowana do wydania pozwolenia na broń palną sportową do celów sportowych.

Fakt przynależności do klubu A w momencie otrzymania pozwolenia nie oznacza, że tracimy pozwolenie, gdy przeniesiemy się do klubu B.

Więcvej uwag na temat nowelizacji ustawy o broni i amunicji można znaleźć na stronie internetowej bron.iweb.pl http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?p=963260#963260 albo na stornie internetowej ROMB-u w dziale prawnym http://www.romb.org.pl/?id=49